ناگفته های یک دلقک

دلنوشته های یک دلقکِ خانگی

لطفا با لبخند کش دااااااار وارد شوید ...

اصلاحیه ی پستِ قبل ...

در رابطه با پست قبلی به یکسری تناقضات برخورد کردم راستش من خیلی کلی راجبِ محدودیت نظرمو گفتم و اگه بخوام خیلی موشکافانه به این مساله نگاه کنم یکسری موارد استنثا وجود داره که شاید در مواجهه با این موارد چاره ای جز محدود کردن وجود نداشته باشه ...
مثلا یکی از بحث های داغ حال حاضر مساله ی حجابه ، شاید خیلیا بگن این یه محدودیته و باید به هرکس این اجازه رو بدیم که خودش نوع پوششو مشخص کنه به نظر من این محدودیت هم میتونه خوب باشه و هم بد، خوب از اون جهت که یک فرد بی حجاب تنها به خودش آسیب نمی رسونه بلکه کل جامعه رو به فساد می کشونه پس باید جلوی چنین افرادی قد علم کرد ولی در عین حال هم بده چون در حالِ حاضر ما افرادی رو در جامعه می بینیم که به همون اندازه ای که باحجابن به همون اندازه بی حجابن نمونش خانوم های چادری بزک دوزک کرده که حجاب رو به بدترین شکل ممکن توی جامعه به نمایش میزارن و در واقع با این کارشون وجهه ی چادر و پوشش اسلامی رو به کلی خراب می کنن ...
اما در مورد فیلتر کردن یکسری از اپلیکشن های موبایل با این محدودیت مخالفم چرا که فیلتر کردن فیس بوک ها،  ویچت ها و....  بیشتر حس کنجکاوری رو درون هر فردی تحریک می کنه و مسلما افراد بیشتری به این سمت و سوی کشیده میشن....
و اما در رابطه با محدودیت های خانوادگی که پدر و مادر نسبت به فرزندان اعمال می کنن درصورتی که با یکسری دلایل منطقی و قانع کننده همراه نباشه باهاش مخالفم ...من با خیلی ها برخورد داشتم که قبل از ازدواج تحت فشار خانواده قرار داشتن و کاملا باحجاب بودن اما بعد از ازدواج کاملا رنگ عوض می کردن و خب همین مساله باعث شده زندگی مشترکشون زیاد دووم نیاره ...
یا چرا راه دور برم توی همین دانشگامون دخترایی رو دیدم که قبل از ورود به دانشگاه کاملا محجبه بودن اما همین که در دانشگاه شهر دیگه ای قبول شدن و چشم خانوادشونو دور دیدن کم کم از اون جلد ساختگیششون بیرون آمدن و هر روز با یک وضعیت فجیع با یک آقا پسری دیده میشن...
از این مثال ها و موارد استثنا خیلی زیاده که سعی کردم اونایی رو مطرح کنم که برجسته تر به نظر میرسن....
و درنهایت ممنونم از نظرات خوبتون...


دسته بندی :
دل نوشت

دیدگاه ها [ ۲ ]

سیّد محمّد جعاوله
آفرین حالا شد
:)
الانسان حریص ٌ علی ما مُنِع

انسان نسبت به آنچه از آن منع می شود حرص می ورزد...
دقیقا :)
خیلی ممنون ...
peer
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.